Veider oli ärgates mõelda,
et täna, 30.novembri õhtul oleme minemas Tallinnas Vabal Laval ühele peole.
Kuigi jah, hommikul kell 4 ärgates on mõtlemine üleüldse veider tegevus,
ükskõik millised need mõtted parajasti on, mis pähe tulevad. Veider oli veel ka
see, et naine suutis äratushelinast 10 minutit varem üles ärgata. Kuidas
selline asi loogiline on? Keha lihtsalt mõtles kell 3:50, et no aitab küll
põõnamisest? Et see eesootav ajavööndite tsentrifuug ei ole piisavalt unerütmi
purustav ning mõistlik on sisemine äratuskell sättida aja peale, mil enamus
rahvast hakkab Eestis alles unele sättima? Eks see muidugi reisiärevus oli,
sest tegelikult ju väga vahet pole, kas lähed kodust reisile või reisilt koju –
pikk sõit on see mõlemat pidi ning pea 3 nädalat oli ju möödas hetkest, mil sai
koduvillast novembrit nautida.
Mina ärkasin austusest
äratuskella vastu täpselt kell neli ja laps tegi silmad lahti järgneva
veerandtunni jooksul. Mida ütleb üks 2,5-aastane, kes kell 4 hommikul üles
aetakse? Vastus: kilkab rõõmust, et saab lõpuks koju minna ning oma väikest
mängu-Muumimaja ja Muumitrolle näha. Jep, tüdruk oli nii äksi täis nagu oleks
tegelikkusest 5 tundi kauem maganud ning ees oli ootamas sõit
jäätisevabrikusse. Ütleme nii, et see oli äärmiselt meeldiv üllatus vanematele,
sest kogu seda logistikakadalippu oleks jonniva tirtsuga kordades keerulisem
läbi teha.
Kümme minutit enne poolt
viit olime juba minekuvalmis ning viisime uksekaardid 19.-le korrusele ära ning
jätsime hüvasti. Maja ees pidime oma transporti ootama umbes-täpselt 3 minutit
ja ära sa ütle – tuligi „white wish“! Toyota white Wish! Ehk siis valget värvi
versioon Toyota mahtuniversaalist nimega Wish. Kuna Eestis sellise nimega
masinaid (vist) ei müüda ning lipikule selle müstilise fraasi kirjutanu jättis
sinna ette targu „Toyota“ kirjutamata, jäigi info meile arusaamatuks kuni
hetkeni, mil hakkasin kohvreid pakiruumi tõstma ning nägin pagasiluugi servas
väikest kirja „Wish“. Kuna tegemist oli mahtuniversaaliga, siis mahtusid kõik 3
kohvrit kenasti taha ära ning sõit võis alata.
Üks asi, millele ma ei
olnud mõelnud, kuid ilmselt oleks pidanud ja mida juht otseselt ei maininud
(kuid paistis, et oleks vist tahtnud), oli see, et ma polnud ju öelnud, et
kolmas sõitja on 2,5 aastane laps. Seega loomulikult polnud juhil kaasas
turvatooli ja tüdruk istus mul süles. Ma olen üsna kindel, et see ei ole ka Taiwanis
lubatud, sest tegemist polnud taksoga, vaid eraautoga, kes pakkus sõiduteenust.
Ma olen ka selles kindel, et kui me oleksime seda nüanssi auto broneerimisel
maininud, oleks meil olnud turvatool autos, sest juhi jutust tuli kohe välja,
et tal on ka umbes sama vana tütar. Sellegipoolest uhas sohver päris korraliku
hooga, sest põhimõtteliselt algas kohe maja eest kiirtee, see läks lennuväljani
välja ning liiklus oli mõõdukas (04.30 kohta oli ikka väga palju autosid). Nii
olimegi poole tunni pärast juba kohal.
Kuigi lootsime oma kohvrid
kindluse mõttes ka ära kiletada, siis sellisel koidutunnil olid enamus
teenuskioskitest suletud ja see jäi
tegemata. Õppinuna Tallinna lennujaama
kogemusest, seletasime lapsele juba varakult, et nüüd anname kohvrid tädi/onu
kätte, kes viib need lennukisse ja kui kodumaile jõuame, siis saame need uuesti
kätte. Mäletatavasti elas plika siia tulles väga seda üle, kui pidi kasvõi
korraks oma seljakoti mingile lindile panema. Ilma selgitustööta oleks tema uue
kohvri ära andmine olnud kindlasti väga-väga konarlik, sest see ju sõitis
kuhugi ära ning ei tulnudki tagasi! Seega vanemad õppisid ka kogu aeg mingeid
nippe.
Ebameeldiva üllatusena
saime paberil boarding passid vaid üheks lennuks, kuigi palusime teha
väljatrükid kõigi kolme lennu kohta. Lapsega lihtsalt on kordades mugavam
liigelda, kui piletid on paberkujul
taskus, mitte ei pea hakkama neid kusagilt
mobiiliäpist otsima. Check-inis tuli läbi teha ka lisategevus, mida ma varem
polnud kohanud – nimelt pidid sa ootama ja saama kinnituse, et kohvrid on
röntgen-läbivalgustuse edukalt läbinud. Õnneks selline kinnitus ka tuli ning
viskipudelit Molotovi kokteiliks ei peetud. Turvakontroll läks ludinal,
passikontroll samuti. Kuna väravas ei pidanud ka kaua ootama, olime oma
kojusõidu algusega vägagi rahul ning tegelikult üha paremaks läks. Väikese
lapse olemasolu annab lennujaamades enam-vähem samasuguse eelise kui esimese
klassi pilet, mistõttu juhatati meid esimeste seas VIP-bussi ning saime ka esimeste
seas pardale. Ja nagu peagi selgus, siis olime ühtlasi ka viimaste seas.
Varahommikune Taiwan Taoyuani lennujaam |
Lennuk oli praktiliselt
tühi! Tegemist oli suure 3+3+3 istmeformatsiooniga lennukiga, mis oli jaotunud
kolme sektsiooni (businieksi klass + 2 turistiklassi) ning peale meie oli
tagumises sektsioonis (kus ilmselt on tublisti üle 100 koha) veel 4 inimest. Me
ikka kogu
aeg ootasime, et millal need bussitäied rahvaga kohale jõuavad, kuid
ühel hetkel ütles lennusaatja mikrofoni, et „boarding complete“ ja oligi kõik.
Maailma ühe kõige rahvarohkeima lennuliini (milleks Taipei – Hong Kong juba
aastaid on olnud) tänahommikusel lennul oli inimesi sama palju kui nädala sees,
keset päeva mõnes Eesti maakonnaliini bussis. Lennuki meeskond koos kõigi
lennusaatjatega andsid õnneks natuke mahtu juurde, sest neid oli täpselt sama
palju, kui siis, kui lennuk oleks puupüsti täis olnud. Ju siis nädalapäev ja
kellaaeg olid „valed“ (ehk siis laupäeva varahommikul ei viitsita Taipeist Hong
Kongi lennata).
"Olen poolel teel..." |
Kui tavaliselt loodad (no
vähemalt mina loodan), et lennukis keegi sulle kõrvale ei istu ja saad natuke
laiutada, siis see olukord oli ikka üle võlli absurdne. Sellest tulenevalt
istusime täiesti põhimõtteliselt oma kolmeses reas ning ei mõelnudki laiutada.
Kusjuures Eva Airi (see on siis Taiwani lennufirma, millega Hong Kongi suunas
liuglesime) kohta saab öelda ainult ja ainult kiidusõnu. Loomulikult on ta Skytraxi
poolt hinnatud maksimumi ehk 5 tärni peale (üks kümnest sellisest lennufirmast
maailmas) ning need tärnid paistsid ka igalt poolt välja. Näiteks andis
lennufirma rakendus sulle teada, et pagas
on nüüd pardal. Väike asi, aga mulle väga meeldis selle infokillu teada saamine.
Isiklikus mõttes oli
kummastav ja samal ajal tohutu suur pluss see, et kui ma istme lamavasse
asendisse lasin, sain jalad probleemideta välja sirutada ja samal ajal jäi
alles ka võimalus pead toetada. Kusjuures see viimane on luksus, mida
2-meetrised olendid turistiklassis väga tihti nautida ei saa. Kui jalad saad
üsna tihti (kasvõi mingi veidra nurga all) eesoleva istme alla rammida, jääb pea
peaaegu alati kuidagi loperdama. On võimalus toetada kas kukalt või kaela, kuid
et terve kolu istmesse ära mahub, seda tihti ei juhtu. Seega braavo! Eriti
ootamatu on see ka seetõttu, et vaevalt minusugused kolked sellel liinil tooni
annavad, et oleks põhjust sääraste gabariitidega toole ja istmevahesid siia
raisata.
Kahjuks neid
magamismugavusi mul nautida ei õnnestunud, sest oodatav lennuaeg oli 1 tund ja
50 minutit ning tegelik lennuaeg
veel 10 minutit lühem. Selle aja jooksul
serveeriti meile sooje kanapirukaid, riisikoogikesi magusa täidisega, mahla
ning kohvi, laps sai jälle veeta aega
multikate maailmas ning mina kirjutada reisipäevikut.
Meie Eva Airi lennuk Hong Kongis |
8:36 puutusid rattad Hong
Kongis maad. Kuna lend Helsingi suunal pidi startima 10:25 ja lennukisse minek
algama tund varem, siis ega meil ülemäära palju aega ei olnud. Jalutasime
rahulikus tempos ühest väravast teise, läbides mõned turvakontrollid ning
ootamatult ka lapse otsmikult palaviku mõõtmise. Kuna laps ega ka meie ei
osanud seda kuidagi oodata, siis õnneks probleeme ei tekkinud. Tädi lihtsalt
hüppas järsku lapse ette, piiksutas masinaga ära ja enne kui tüdruk aru sai, et
midagi kahtlast toimub, oli kõik juba korras. Huvitav, miks seda vaja oli
(tuletan meelde, et koroonaajastu alguseni oli veel kuu minna)?
Teel oma väravasse
haarasin ühest kioskist kohvi, mõned croissantid ja võikud ning täpipealt samal
hetkel, kui need lõpetatud said,
hõigati Helsingi lennukisse minemine ka välja.
Vastupidiselt hommikusele kogemusele, oli Finnairi lend otsast lõpuni välja
müüdud. Laps, nüüd juba kogenud reisijana, lähenes pikale sõidule suure
professionaalsusega – vaatas veidi multikaid ning siis ütles, et on väsinud ja
keeras oma istmel kerra ning jäi magama (jällegi see istme ette asetatud
jalatugi oli asendamatu abivahend). Unenägude maailmas oli ta veidi üle
10-tunnisest lennust ligikaudu poole ehk siis hea sooritus. Ka need viimased
4-5 tundi, mis ta üleval oli, käitus ta nii eeskujulikult, et ei oska isegi
kuidagi ära kiita. Vaatas natuke multikaid, mängis, istus niisama – null jonni
või vingumist. Vanematel nii hästi ei läinud (magamisega siis, sest me ka ei
jonninud), no ei tulnud und. Vaatasin ära 2 filmi - „Once upon a time in
Hollywoodi“ ja „Shape of Wateri“. Mõlemad olid väga head filmid, eriti
üllatunud olin viimase teose osas, mille kohta olin tuttavatelt kuulnud
põhimõtteliselt ainult halba. Aga näed, mulle meeldis. Meeldis ka Finnairi
toit, sest nii hommikusöögi kui
lõunasöögi üheks komponendiks olid praekartulid
(mõlemal korral veidi erinevalt tehtud)! Kui tihti seda juhtub! Tavaliselt on
kõrvaltoiduseks ju riis või hautatud köögiviljad, aga soomlased juba teavad,
mida tõeline soomeugrilane pärast Aasia reisi ootab – ikka ja ainult kartulit. ☺
Peaaegu otse ja peaaegu omadega |
Näkemiin, Hong Kong! |
Lennuk maandus Vantaas
pool tundi plaanitust varem, kuid nagu needus, oli tol päeval Tallinna lennu
taha kirjutatud märksõna „delayed“. Kõik
teised lennud on olnud täpsed ja kohale jõudnud varem, aga marsa üle Soome lahe
hilineb! Kuradineni kuradinen! Meil ju vaja peole minna! ☺ Isegi
pikk-pikk-pikk kõnd lennujaama ühest otsast teise (Hong Kongi lennu värav oli
lennujaama üks viimaseid, Tallinna lend väljus väravast nr 2) ning vahepeatus
Muumide poes ei viilinud ooteajast väga palju maha. Tõsi, hilinemine ei olnud
pikk, kusagil pool tundi, kuid pärast 14-15 tundi transiidis olemist, tundus
selline venitamine erilise mõnitamisena. Lend on 20 minutit pikk – mis mõttes
see hilineb pool tundi?!? ☺
Hoolimata lühikesest
lennust, oli see siiski ühe väikese sündmusega. Nimelt tuli lapsel just
lennukis suur vetsuhäda peale (lennujaamas sai muidugi korduvalt öeldud, et käi
ära, aga ei, loomulikult polnud tal siis ühtegi sellist tundmust) ning nägu ja
jutt oli selline, et kui nüüd kohe ei saa, siis on pahandus püksis, toolil ja
põrandal. Aga kuna lend on tõesti 20 minutit, millest 10 minuti toimub lennuki
tõusmine ja järgmised 10 minutit maandumine, siis põhimõtteliselt turvavööde
tuld ära ei kustutatagi ning lennusaatja pidi kapteni käest luba küsima, et
saaksime tirtsuga pissil käia. Õnneks luba anti ning Finnair säästis veidi raha
istmete puhastuse pealt.
Tallinnas ootas meid ees tuuline,
külm ja õrna lumekihiga pime ilm. Ahjaa, selline november on ju ka olemas.
Õeraas oli mul taaskord vastas (uuesti suur tänu talle selle eest), kohvrid saime
kätte kiirelt ning ühes tükis ja kella 6 paiku õhtu olimegi kodus. Ning jah,
jõudsime peole kah - peale kella seitset olimegi juba Vaba Lava melu sees.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar