19.11 -Kenting, Maolini liblikad, Meinong, Tainan

Päev on uus, sest kell on kuus. See on juba kolmas päev järjest vahetult enne päikesetõusu üles ärgata ning hoolimata sellest polegi vist püsivaid tervisekahjustusi tekkinud. Peale selle siis, et nüüd juba tundub täiesti normaalne nii vara üles ärgata. Uksest välja astudes oli kohe tunda, et tuul võtab täna asja veel tõsisemalt kui eile, sest õhtul kogetud maru oli kõvasti tuure juurde pannud. See muidugi lõi kohe väikese mõlgi minu tänahommikustesse plaanidesse, sest esimeseks teetähiseks oli mul välja valitud Longluani järv, mis on haigrute ja veelindude vaatlemise meka. Samas juba autoga sinnapoole teel olles jõudsin üsna kindlale veendumusele, et see, mis ma hetkel teen, suurt sisu ei oma, sest sellises minitaifuunis ei ole tõenäoline, et terve mõistuse juures olevad linnud järve ääres aega viidaksid. Üle jäi loota siis vaid nendele teistele. Nähes aga järvel mühavaid suuri laineid, kadus ka see lootus.

Et oma arvamistele ja teadmistele kindel ning rasvane hüüumärk panna, otsustasin ikkagi sinna külastuskeskuse juurde välja sõita. Esimene üheselt mõistetav märk, et kaamerat pole mõtet kotist välja võtta, oli see, et ristseliti keset keskuse sissesõiduteed oli üks puu. Tegin järeltulevale rahvale suure teene ja lohistasin rondi tee pealt ära, ise pidevalt ringi vahtides, et ega juhuslikult mõni teine jurakas temaga liitumas pole. Teine sama konkreetne märk oli see, et keskuse parkla tõkkepuu oli tormiga niimoodi ära väändunud, et sai ilma tasu maksmata sisse sõita. Parkla ise oli oksi ja muud risu tahkelt täis. Arvestades kõike seda nähtut ja kogetut ning ka seda, et ametlikult avatakse keskus alles poole üheksast (ehk siis teoorias ma ei oleks tohtinud veel siia parklasse sisse saadagi),
Siidhaigur
otsustasin, et aitab küll sellest plaanist. Kaarti vaadates otsustasin üle vaadata paar väiksemat tiiki, mis läheduses on (äkki on linnud seal tormivarjus), kuid oli üpris ilmne, et tunnikese raiskasin tänasest hommikust lihtsalt ära. Aga no mis sa teed - kui kogenud linnuvaatlejad mitmetes foorumites kirjutavad, et Longluani äärne on vaatluste mõttes paradiis, siis pidin ikkagi oma silmaga veenduma, et täna on põrgu lahti. Muidu oleks kripeldama jäänud.

Tiikidel oli samuti suhteline vaikelu, kaamera ette jäi vaid üks siidhaigur ja paar taiti. Kusjuures nendest terava pildi saamine oli paras ettevõtmine, sest isegi auto varjus oli kaamera statiivil stabiilsena hoidmine üks paras õnnemäng. Seega kobisin peagi autosse tagasi ja sõitsin taas Shedingi
Tait x 2
loodusparki, sest nagu ma eile õhtul plaanisin, oli soov pargi idaservast tähnikhirved üles leida. Kuna ka Sheding avatakse ametlikult 8:30 (kuigi reaalselt pole seal ühtegi väravat ega piletikioskit), siis poolteist tundi enne seda polnud loomulikult pargi läheduses ühtegi hingelist. Eile mobiiliga pildistatud looduspargi kaardi ja Google Mapsi järgi asusin teele. Esmalt tuli kõmpida peaaegu kilomeeter mööda maanteed, sest autot sinna tagumise sissepääsu juurde jätta polnud võimalik. Rada ise ründas aga otsejoones mäeseljakut pidi allapoole, läbi tiheda bambus-segametsa. Pärast
Kentingi rahvuspargi uhke värav
pooletunnist matka, kui otsustasin vaadata, et kaugel see sihtkoht siis nüüd on, avastasin ehmatusega, et olin läbinud alles veerandi sellest plaanitud rajast. Selle pagana kaardi proportsioonid olid täiesti paigast ära!

Ehh, kuna olin lubanud naisperele, et olen täna kella kaheksaks tagasi, siis sain aru, et Longluani ääres käimise tõttu tuleb mul ka see matk pooleli jätta. Hirved jäävad siis seekord siin nägemata. Muidugi ega ka selle raja läbimine poleks garanteerinud, et ma neid näinud oleks. Et ebaõnn oleks täielik, näidati mulle metsa all ka mingeid kanu (emb-kumb kas endeemseid taivani bambuskanu või endeemseid taivani künkakanu), kuid selleks momendiks, kui statiivi maha sain toetatud, pagesid siblijaid
Suur liblikas - Idea leuconoe clara
tihnikusse ära ning fotojäädvustus jäigi tegemata. Aaaarghh!! Öeldakse küll, et ole rõõmus selle üle, mis sul on, mitte ära kurvasta selle üle, mida ei saanud, aga need pagana kanad olid siinsamas! Ning nüüd juba tean, et see oli ka ainus kord, kus selliseid kanalisi näha õnnestus.

Et päris ilma pildita Shedingist ei lahkuks, võtsin nõuks üles pildistada ühe suure liblika, keda olin ka eilsel jalutuskäigul näinud. Liblikad vähemalt ei karanud võssi ära, kui mina oma kaamera ja statiiviga silmapiirile ujusin. Samas oli metsaalune ikka päris pime, mistõttu natuke tuli ikka pusida, et see hiid-kapsaliblikas purki saada. Ning kui ma ütlen hiid-kapsaliblikas, siis ma mõtlen hiid-kapsaliblikas – kuigi pildilt see võib-olla välja ei tule, siis antud tiibadega tõuk oli suure mehe kämbla suurune. Liblika ladinakeelseks nimeks on Idea leuconoe clara (inglise keeles paber-tuulelohe) ning tiibade siruulatus võib olla tal kuni 14 sentimeetrit. Täpsustan taaskord üle, et ei, ma ei ole nii tark – liblika määrasin ära kodus, sellesama pildi alusel, guugeldades „large butterfly Taiwan“. Ja tegemist on tõepoolest Taiwani suurima liblikaga.

Liblikas purgis, tuli ette võtta see, mida ma siia mäest alla laskudes aimasin, et tuleb ette võtta. Ehk siis sama teed pidi ülesmäge ronimine. Mitukümmend minutit ülesmäge, seljakott seljas ning statiiv õlal, oli ikka väga korraliku trenni eest. Kuigi õues oli endiselt soe, siis tänu tuulele ja õrnale pilvekihile, ei olnud õnneks tapvalt kuum ning ma sain vahepeal seal treppidel isegi tempot teha. Seniks kuni klapp jälle koos oli. Kui lõpuks auto juurde tagasi jõudsin, tundsin, et täna võib bufeelauas ilma igasuguse süütundeta virna pannkooke ära vitsutada, sest kilukalureid jäi sinna metsa alla ikka lademetes.

Tuppa jõudsin peale kaheksat ning leidsin eest täiesti ärkvel daamid. Tuli välja, et kella poole kaheksa paiku oli toas helisenud lauatelefon ning ainsad sõnad, mis naisele torust tuttavad tundusid, olid „No go beach, mother!“ Nojah, selle peale oleks ilmselt isegi tulnud, et rand jääb täna ära, aga eks nad turvavad oma tagalat. Alati ju leidub inimesi, kes ei tea, et kuuma tinutuskolbi ei tohi kõrva panna ning Torusiili ei tasu juua, kui just konkreetselt vastavat hoiatussilti juures ei ole. Aga no kuulge – 7.30?!? Inimesed magavad äkki?

Hommikusöögilauad olid sama rikkalikud kui eile, kuid inimesi oli veel vähem. Check-outis (mis õnneks möödus kirjeldamatult kiiremini kui check-in) selgus, et minu õnnis arvamus (milles olin paar päeva elanud), et olin saanud toa poolmuidu, oli olnud siiralt ekslik. Sisse registreerides otsustasin ööbimise eest kohe ära maksta, kuid see summa, mis mult tol hetkel kasseeriti, oli oluliselt väiksem kui see, mis broneerides näidati. Ega ma ise protestima ka ei hakanud, eks nad ise teavad, mis teevad. Nüüd lahkudes muidugi võeti ka ülejäänud summa kenasti ära, seega kulu oli kokkuvõttes täpselt selline, nagu broneerides välja lubati.

Enne autonina põhja suunas keeramist tegime veelkord ühe tiiru sel Kentingi-Shedingi ringteel. Minu jaoks oli see juba neljas kord seda teed sõita, aga naiste jaoks täiesti esimene. Seega näitasin neile ka, et kus ma jalutasin, kus ma ahve nägin ehk siis millega siin viimaste päevade hommikutel ja pärastlõunatel tegelenud olin. Kahjuks ahve täna enam ei kohanud, eks neid näeb veel. Jalutama ka enam siinkandis ei plaaninud minna, sest kindel soov oli enne Tainani jõudmist paar põnevat paika üle vaadata ning selleks, et see plaan kuidagigi klapiks tüdruku unegraafikuga, pidime lõunatipuga lähiajal hüvasti jätma.

Poolteist tundi uhasime piki maanteed number 1, mis oli autovaba, kohati 6-realine ja kus vastassuunad oli betoonbarjääridega eraldatud. Ehk siis tüüpiline 70 km/h tee. Aga no mis sa teed, tuli alluda. Kui aga jõudsime Taiwani suuruselt kolmanda linna Kaohsiungi äärealadele, õnnestus lõpuks keerata kiirteele ning koos suuremate kiirustega tuli ka tihedam liiklus. Oluliselt muutus ka ümbrus – horisont kui selline kadus ning meid ümbritses ühtlaselt piimjas õhk. Ilmselt oli tegu suduga. Olime uudistest näinud, et Mandri-Hiinast on oodata suurt sudu- või tolmupilve ning võimalik, et see oli nüüd kohale jõudnud. Samas Kaohsiung on ka ise väga suur tööstusettevõtete keskus, mistõttu võib-olla on see keskkond hoopis kohalik toodang. Igatahes oli väga veider sellises miljöös viibida, loodetavasti see õhk liiga ebatervislik ei ole.

Aga muutusi oli veel. Koos silmapiiriga kadusid ka mäed ning sisuliselt on kogu Taiwani läänerannik üks suur tasandik, mis on ühtlaselt kaetud asustuse ja/või põldudega. Totaalne kontrast sellega, mida nägime idarannikul. Oli võimatu aru saada, kus üks
Arvatavasti Ceylon Blue Glassy Tiger
asula algas ja teine lõppes. Banaaniistandused ja ananassiväljad vaheldusid majade ning maalappidega, põhimõtteliselt oli iga ruutsentimeeter kasutuses.

Meie esimene peatus õnneks asus tasandikest veidi eemal, otse Keskmäestiku jalamil, Maolini asulas. Sinna jõudes kadus ka sudu ning taas oli võimalik hingata õhukompotti, mis polnud silmale nähtav. Paiga ametlik nimi on Maolini Rahvuslik Kaunis Piirkond ning silmailu paistis kätte kohe autoparklast – võimsad ning järsud mäed, mis olid äärest ääreni kaetud tiheda bambusmetsaga. Aga meid ei tõmmanud siia ei mäed ega ka metsad, vaid
Võimsad bambusemetsad
hoopis liblikad. Sajad tuhanded liblikad. Maolini org Dawu mäe jalamil on nimelt paik, kuhu koguneb talvituma suur hulk liblikaid üle kogu Taiwani ning siinseks staarlendlejaks on Purple Crow (eestikeelset nime ma kahjuks ei tea). Põhjus, miks liblikarahvas just siia tšillima tuleb, peitub oru pehmes kliimas, mis võimaldab külmemad ning käredamad ajad suurema tõenäosusega üle elada.

Seda liblikate migratsiooni on võrreldud ka kuulsa monarhliblikate rändega Mehhikos. Pole just tavapärane, et liblikad kogunevad tohututesse parvedesse
Delias pasithoe curasena ehk punaõlgliblikas
ja rändavad koos mingisse konkreetsesse paika. Siinne migratsioon on kilometraaži järgi muidugi oluliselt lühem kui Põhja-Ameerikas, sest keskpõrandale kokku tulevad vaid Taiwani enda liblikad, kuid sellegipoolest peetakse seda fenomeni väga erakordseks ning üheks kahest olulisest liblikate rännakust maailmas. Nii liblikate saabumine kui kevadine lahkumine pidid olema väga harukordsed vaatepildid. Kuigi keegi neid ükshaaval pole ära lugenud, arvatakse, et
Purple crowde rivi
soojemat ilma naudib siin mägede varjus vähemalt miljon liblikat.

Kuna käes oli november, siis liblikad olid kohal ning see sai kinnitust kohe, kui autost välja astusime. Erineva värvi ja suurusega liblikaid lendas igal pool. Tänu sellele, et liblikate tutvustamiseks olid väljas stendid, said ka meiesugused asjatundmatud vaatlejad aru, millised need Purple Crowd välja näevad. Kuigi ka neid oli mitu erinevat liiki, ühendas neid see, et tema tumedatel tiibadel olevad heledate plekkide värvus varieerub päikese käes – lillast tumesiniseni. Arvatakse, et selline ere värvus on hoiatus
Pikk trepp mäkke
erinevatele tegelastele, kelle menüüsse nad teoorias võiksid kuuluda. Kuna crowd toituvad piimalille mürgistest lehtedest, siis need helkivad täpid justkui ütlevad, et ära mind söö, muidu on pärast paha olla.

Liblikavaatluse epitsenter asus parklast ühe pika trepironimise kaugusel. Laps
Vist Delias eucharis

oli suur entusiast ning keeldus sellest, et keegi teda tassiks ja tahtis ilmtingimata ise minna. Selline aeglane tempo sobis tegelikult väga hästi, sest ka trepil ronides oli võimalik kümnete ja kümnete liblikate toimetamisi jälgida. Põhikoht, mida meie nägime, oli üks võsane jõekallas, mis tõesti kihas liblikatest. Enamasti olidki need purple crowd, kuid oli ka teist värvi liblikaid. Kuna liblikate pildistamine pole kunagi minu teema olnud, siis sobilike nurkade ja momentide leidmine vajas parajat pingutust, kuid kokkuvõttes sain enda arvates paar väga head kaadrit. Eriti meeldib mulle see, kus dwarf crow liigist pärit tiivuline läheneb õiele, kus 3 sõpra juba ootavad. Sellise kaadri (no et liblikad teravad ka oleksid) püüdmiseks tuli teha minusugusel amatööril rohkem kui sada ülesvõtet.

Kohalikud staarid - dwarf crowd

Sellest epitsentrist sai alguse ka üks matkarada, mis ronis vägagi ambitsioonikalt üht mäekülge pidi üles ning kus väidetavalt võib näha ka muud elusloodust. Kuna meie nägime need asjad ära, mida siia vaatame tulime, siis sinna minema ei hakanud. Ma korraks
Võrgumaailma kuningas
küll võtsin vast nii 100 meetrit sellest teekesest, kuid kuna selle maa peal mingeid imelisi vaateid ei presenteeritud, kobisin ruttu alla tagasi. Tüdruk oli vahepeal välja mõelnud, et tahab nüüd ja kohe pissile, seega suundusimegi auto poole tagasi. Naine ja laps jalutasid külakesse auguga istekohta otsima, mina püüdsin sel ajal veel mõned lendlejad ja ühe tüüne ämbliku mälukaardile. Hoolimata põgusast külastusest, julgen öelda, et tegemist on
Neptis nata ehk Dirty sailer
kindlasti paigaga, mis väärib läbi astumist. Puhtalt see ringi lendavate liblikate hulk lööb pahviks (ehk see allolev telovideo annab väikese tunnetuse) ja nagu mainitud, siis maailmas väga palju paiku pole, kus sarnast fenomeni näha saab.

Meie järgmine peatus oli sätitud vaid paarikümne kilomeetri kaugusele – Meinongi kultuuriküla. Tegemist on paigaga, mis propageerib ja talletab Hakka nimelise rahva kultuuri ning tegemisi. Hakkad on rahvas, kes on pärit Mandri-Hiina lõuna- ja kaguosast ning vastupidiselt tavajuhule, kus kultuurikülad on loodud hääbuva rahvakillu jäädvustamiseks,
pole hakkade olukorral häda midagi. Seda keelt kõneleb üle 100 miljoni hiinlase nii Hiina Rahvavabariigis, Taiwanis kui mujal maailmas (hakkadel on väljaspool Hiinat väga suur diasporaa) ning hakka keel on ka üks Taiwani riigikeeltest. Ligikaudu viiendik taivanlastest identifitseerib ennast seetõttu ka hakkana.

Meinongi tõmbas meid aga peamiselt üks asi – pabervihmavarjud. Või kui nüüd täpne olla, siis ikkagi pabervarjud, sest vihma eest varjamiseks pole paber võib-olla ehk kõige parem materjal (kuigi teatav veekindlus pidi varjudel siiski olema). Pabervarjud on hakkade kultuuris tähtsal kohal (need esinevad nii pulma- kui matusetseremooniates) ning kuna 95% Meinongi asula elanikest on hakkad, siis on traditsiooniline õlipaberist ning bambusest varjude tegemine seal vägagi elujõuline tööstusharu. Külake on selle tõttu tuntud nii Taiwanis kui ka globaalsel pabervarjuskeenel. Kuivõrd tervet külatäit pabervarjusid igal pool ei kohta, siis oli
Meinong Folk Village'i sissepääs
Meinong üks selline paik, kuhu me reisiplaani tehes kindlasti soovisime minna. See, et ta meile nüüd kenasti teele jäi, tegi asja väga lihtsaks.

Meinongi kultuuriküla ise on jämedalt võttes üks keskmise suurusega turg Meinongi asulas, kus müüakse käsitööd ja kust saab ka kohalikku toitu. Arvestades seda, et olime oma ringreisiga peaaegu poole peal ning ka seda, et siin müüdi tõesti väga põnevat käsitööd, tegime Meinongis oma esimese suurema suveniiride ja kingituste ostupummelungi. Autori õde sai siit veel ühe ägeda kassikuju, mis tema eklektilisse kollektsiooni kenasti passib (eklektiline on kollektsioon sellepärast, et mina olen enamuse sellest maailma eri otstest
Pabervarjude kaubamaja
kokku vedanud ning mõnikord on olnud valikud üsna ootamatud ☺). Tütar sai oma esimese käevõru, sest müüja müüs selle väga elegantselt talle maha – pakkus proovida ja nii see nöörikestest ning värvilistest helmestest (väga hiinalik) käepael talle käe peale jäigi. Lisaks läksid kaukasse veel mingid rippasjad, elegantse välimusega söögipulgad, väikesed puukujukesed ning loomulikult pabervarjud. Väikesed kingituseks, üks keskmise suurusega endale.

Kõik Meinongi varjud on loomulikult käsitsi valmistatud ning enamasti ka kaunite piltidega dekoreeritud. Seega selleks, et endale sobiv leida, tuleb esmalt välja mõelda suurus (variandid ulatuvad kokteiliklaasi varjust kuni täismõõdus rannavarjudeni), siis valida, et kas meeldib pildiga vari või ühevärviline ja kui pildiga, siis millise pildiga. Kuna asusime tõesti varjude tootmise keskuses, siis valik oli tohutu ning kahjuks nägid enamus ka väga efektsed välja. Lõpuks siiski panime ühele
Paberist kraami oli seal veel
näpu peale.

Kui tänapäeval on pabervarjud tihti kasutusel sisekujunduselementidena, siis esialgne tarbimiseesmärk oli täiesti praktiline – kaitsta end päikese eest. Varjude ajalugu ulatub vähemalt 2000 aasta taha ning lisaks Hiinale ja Taiwanile on varjud levinud ka Jaapani, Korea, Tai ning teistes Kagu-Aasia maade kultuurides. Varjudega on seotud ka suur ports sümbolismi, kuid kõike seda ei hakka siin nüüd lahti harutama. Meie siiski soetasime endale toote puhtalt meeldivuse järgi ning sügavamat sisu sealt ei otsinud. Meinongi kultuuriküla on aga kindlasti külastamist väärt paik, kasvõi puhtalt selle pabervarjude valiku pärast. Kui unustada ära, et tegemist on poega, siis võib selle paiga külastust võtta ka kui kunstisaalis käimist, sest need kümnetele ja kümnetele traditsioonilistele varjudele maalitud hiina stiilis lilled, linnud ja maastikud on ka niisama ilusad vaadata. Ja kuna poe ühes nurgakeses toimus ka kõigi silme all tootmisprotsess (ilmselt küll näidisprotsess), siis targemaks saab kah.

Käsitööpoe teine korrus
Selline paberivahtimine aga kahjuks kõhtu ei täitnud, ükskõik kui palju või kui intensiivselt me seda ka ei teinud. Seetõttu tuli sisse astuda ühte kultuuriküla söögikohtadest. Restoran, nagu ka terve ülejäänud turg, oli suhteliselt inimvaba, kuid meie õnneks oldi valmis sellisel hilisel pärastlõunal siiski süüa pakkuma. Nagu reklaam lubas, propageeritakse siin hakkade toite ja kui me siin hakkamaal juba oleme, siis oleks ju veider midagi muud tellida. Niisiis mulle Hakka pada ning naine võttis hakka stiilis seajalad. Kusjuures nii minu Ban Tiao nuudlitega pada kui ka seajalad on Taiwani hakkade staarroad.
Rohelust oli sinna turule kõvasti sätitud
Hakka pada oli tõesti suurepärane – maitsekas, paksude riisinuudlitega roog, mida sööks teinekordki. Naise tellitud seajalad olidki seajalad. Õnneks mitte küll sea küljes ja ka mitte toored, kuid peale ruigami käimade polnud taldrikus mitte midagi. Nojah, menüüs olid kirjas seajalad ning lauale toodigi seajalad, seega faktiliselt oli kõik korrektne, oma viga kui olid mingid lisandid peas juurde mõelnud. Selleks, et ka abikaasale tekitada veidi vaheldusrikkam roog, miksisime need kaks asja kokku – mina sain natuke põssavarbaid ning naine natuke nuudleid.

Ahjaa, toidu kõrvale soovisime ka midagi juua, kuid sealne külmkapp oli täis karastusjooke, millest ükski polnud tuttava näoga. Ega ka ladinatäheliste kirjadega. Isegi kõik väikesed kirjad pudelil olid hieroglüüfides. Seega üki-kaki-kommi-nommi ja saimegi kaki – külm tee pudelis ilma suhkruta. Kusjuures see oli juba mitmes kord kui me katse-eksitusmeetodil saime sarnase maitsetu vedeliku. Tundub, et suhkruta jääteed on peamised jahedad joogid, mida kohalikud tarbivad. Jah, need on ilmselt väga tervislikud, aga no mõni maitsega jook võiks ka valikus olla. Okei, võib-olla oli ja me lihtsalt ei osanud õigete kriksatrullidega pudelit haarata, aga näiteks Ameerikast pärit veeldatud suhkrut tootvate kompaniide (Coca ja Pepsi) toodangut söögikohtades reeglina ei kohta.

Kõhud täis, ootas meid ees tunnine sõit mööda kiirteed Tainani. See suurlinn oma rohkem kui 1,2 miljoni elanikuga on saare vanim linn ja üle 200 aasta olnud ka Taiwani pealinn. Nagu ma juba varem mainisin, on Taiwani läänerannik praktiliselt üks suur asula, mistõttu on ka siinne transpordivõrgustik väga arenenud – kiirteed igal pool, lisaks on välja arendatud hea raudteede võrgustik (seal hulgas kiirraudtee, mille abil saad Tainanist 300 km kaugusel asuvasse pealinna Taipeisse vähem kui 1,5 tunniga). Kiirteed küll, aga see suur rahvahulk tähendas ka palju tihedamat liiklust ning kohati isegi ummikuid. Õnneks oli liiklus hoolimata tihedusest siiski viisakas ja etteaimatav, mistõttu jõudsime oma broneeritud öömaja ette ladusalt ja ilma viperusteta.

Meie motellitoa garaažiboks :)
Nüüd on siis ilmselt paras aeg veidike tutvustada Hwu Meei motelli, mille olin järgnevateks öödeks broneerinud. Ning tutvustamist see kindlasti vajab. Tegemist on selles mõttes erilise kohaga, et mingil hetkel oma ajaloos (võib-olla et isegi praegu) on tegemist olnud niinimetatud armuhotelliga. Miks ma nii arvan? No näiteks sellepärast, et motelli check-in tehti ära väravas drive-in põhimõttel ning igal toal oli oma garaaž. Jah, garaaž! Sõitsid autoga garaaži, lasid garaažiukse kinni ja läksid sealt otse üles, garaaži kohal asuvasse tuppa. Põhimõtteliselt võis siis motelli külastada nii, et mitte keegi peale väravas
Karakteriga tuba ja massaažitool
olnud administraatori ei näinud, kes siia tuli ja kellega. Ning kui need ei ole piisavad vihjed, siis toas olid lisaks suurele voodile veel massaažitool, mitmekordsed pimendavad kardinad, 10 erinevat ja puldist juhitavat valgusrežiimi, vannitoas suur mullivann koos televiisoriga, millest võis leida mõned täiskasvanutele mõeldud ühe teema kanalid (ja see teema ei olnud mesindus). Kui ikka veel ei usu, et tegemist on „erilise“ paigaga, siis toas olevad sildid „Me päriselt ka ei filmi siin. Ausõna! Kiku!“ vast panevad i-le ikka täpi ära.

Et siis selline koht. Aga nagu ma broneerimisel kirjutasin, siis teadsin, et
Mullivann!
selline asi meid siin ees ootab. Kui nüüd see patune ajalugu kõrvale heita, siis meie jaoks oli tegemist ägeda öömajaga vägagi suurepärase hinna eest (5940 NT$ kolme öö eest ehk siis ca 60€/öö). Tuba oli väga puhas, sinna oli lapsele toodud lisavoodi nagu palusime, seal oli ka köögiosa külmkapiga ning ruumi oli lahkelt käes (lausa 45m2). Vannitoas oli lisaks suurele mullivannile veel ka dušširuum ning kogu „korter“ oli varustatud ka kvaliteetse helisüsteemiga. Jah, lopsakas ja väga erilise stiiliga toasisustus võib-olla polnud meie maitse, kuid see käis selle võõrastemaja karakteriga kenasti kokku ning meie
Vaade toa rõdult
sealviibimist kuidagi kehvemaks ei teinud. Pornuhotelli aknast paistis vaade pargile ja ümberkaudsetele elumajadele, seega tipp-topp koht.

Tagantjärele mõeldes ei oska ma ausalt öeldes ühtegi miinust välja tuua. Lapsele meeldis see motell väga (peamiselt tänu mullivannile), asukoht oli meie soove arvestades suurepärane, öösel oli vaikne kui hauas, teised külalised, keda hommikusöögilauas nägime, olid tavalised, viisakad inimesed ja Wushengi ööturg oli väikese jalutuskäigu kaugusel. Iga kell läheksin tagasi, see on ka motell, mis jääb elu lõpuni meelde. ☺

Õhtusöögi hankisin nurgapealsest 7-11-st ning sealt samast võtsin ka veidi sularaha välja. Väike meeldekas endale – 7-11 sularahaautomaat võtab igal korral 100$ teenustasu, ükskõik mis summa sa sealt ka välja võtad. Seega selle poe ATM-st raha välja võttes saad kõige kahjulikuma kursi. Kuna seda 100$ teenustasu silti (ingliskeelset!) lugesin ajaviiteks sellel ajal, kui masin mulle juba kupüüre kokku luges, ei olnud tol korral enam midagi teha.

Ülejäänud õhtu veetsime oma toa mugavusi nautides. Naine vuristas massaažitoolis ning mina vettisin tüdrukuga pikalt mullivannis hiinakeelseid multasid vaadates. Ei, väga äge valik. Kus sa veel saad 60€ eest tuppa mullivanni, massaažitooli ja privaatse garaaži?